فروشگاه عرضه سیم مفتول رنگی

یکی از مهم ترین محصولات فولادی، سیم مفتول بوده که یک سیم نازک و منعطف می باشد و مقاومت بالای آن باعث کاربردهای ویژه در صنایع شده است. این محصول انواع مختلفی دارد و یکی از نمونه های آن که علاوه بر نجاری، آرماتور بندی، فنس و…، جهت تزئینات هم کاربرد داشته، سیم مفتول رنگی است که توسط فروشگاه های مختلف معتبر، عرضه شده تا خریداران به راحتی آن را بر اساس نیاز خود تهیه کنند.

فروشگاه عرضه سیم مفتول رنگی

آشنایی مختصر با سیم مفتول گالوانیزه

آشنایی مختصر با سیم مفتول گالوانیزه سیم مفتول گالوانیزه از مفتول سیاه به دست می آید، کاربرد اصلی این سیم در محیط های مرطوب می باشد و مقاومت بالایی در محیط های مرطوب دارد، سیم مفتول گالوانیزه در دو نوع گالوانیزه سرد و گرم تولید می شود، مفتول گالوانیزه سرد به صورت یکپارچه و سطحی براق می باشد که از نظر کیفیت نسبت به گالوانیزه گرم ضعیف تر است.
تولید سیم مفتول گالوانیزه سرد به این گونه می باشد که طی یک فرایند الکترولیز یک روکش بر روی سیم مفتول سیاهی که تمیز کاری شده است قرار می دهند که موجب مقاومت سیم مفتول در برابر زنگ زدگی، رطوبت و شکستگی می شود و انعطاف آن بالاتر می رود. قطر این سیم ها معمولاً 0/5 تا 6 میلی متر هستند که به دو صورت کلافی و یا شاخه ای به بازار توضیح می شوند.
این سیم ها دارای خواص شیمیایی و فیزیکی هستند که هر کدام از آن ها وابسته به میلگردی است که در تولید آن استفاده می شود.
تولید سیم مفتول گالوانیزه گرم به این گونه است که مفتول سیاه را ابتدا با روش گالوانیزاسیون داغ حرارت می دهند و سپس سیم مفتول را روکش می کنند، سیم مفتول در برابر حرارت، کربن خود را از دست می دهد و میزان کربن آن به حداقل می رسد که این امر موجب نرم و منعطف شدن سیم مفتول می شود؛ سپس این سیم مفتول ها را در یک فضایی که به آن حمام مذاب فلز روی می گویند، شناور کرده تا آن ها به طور کامل روکش شوند، زیرا فلز روی با خاصیتی که دارد از فولاد سیم مفتول در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند.

همچنین اگر آلومینیوم اضافه کنند مقاومت فولاد بالاتر می رود در این روش تولید سیم مفتول گالوانیزه گرم بسیار نرم و منعطف می شود. همین خصوصیت نرم پذیری آن موجب شده تا در تولید محصولاتی نظیر توری حصاری، سیم خاردار و ….. مورد استفاده قرار بگیرد. خصوصیات سیم مفتول گالوانیزه گرم به شرح زیر می باشد:

  • با تمامی شرایط آب و هوایی سازگار است،
  • سیم مفتول گالوانیزه گرم در برابر رطوبت ساییدگی زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد،
  • از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است
  • نصب و نگهداری مفتول گالوانیزه گرم کاری ساده و بی دردسر است
  • سیم مفتولی که باروش گالوانیزه گرم تولید می شود دارای سطح صاف و یک دست می باشد.

از خصوصیات سیم مفتول مسی چه می‌دانید؟

از خصوصیات سیم مفتول مسی چه می‌دانید؟ سیم مفتول مسی دارای یک رشته است که جنس آن ها همان طور که از اسم آن پیدا است از مس می باشد، تولید کنندگان این محصول امروزه تنها برای کارهایی که به خواص مس نیاز دارد از آن استفاده می کنند و این کار به دلیل قیمت بالا مس و پایین بودن آمار خریدارها می باشد.
آلومینیوم و استیل در موارد بسیاری به جای مس استفاده می شوند اما جایگزین مناسبی برای مس نیستند. اما خواصی نظیر منعطف بودن و چکش خواری آن ها باعث می‌ شود جای مس را در برخی از موارد بگیرند.
یکی از ویژگی های مهم مفتول مسی این است که علاوه بر نرم و منعطف بودن از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می باشد. سیم های مفتول مسی که از مقاومت بالایی برخوردار است یکی از مواد خالص در حوزه مس می‌باشد، که در اندازه‌رهای مختلف تولید می شوند که اندازه های سیم مفتول مسی ای گونه می باشد: سیم مفتول مسی 8 میلی متر، 12 میلی متر، 20 و 23 میلی متر می باشد، که هر کدام از این سیم مفتول ها با اندازه های مختلف دارای استاندارد های مختلف می باشند.
همان طور که همه ما می‌ دانیم و حداقل یکبار سیم مفتول مسی را دیده ایم که شکستن این سیم ها امکان پذیر نمی باشد و این یکی از دلایل مهمی می‌ باشد که مس در صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد، از مس و مفتول مسی در صنایع چوب و نجاری، کشاورزی، صنعت برق و صنایع دستی استفاده فراوان می‌شود.
سیم مفتول مسی انواع مختلفی دارد و بر اساس خاصیت و اندازه برای صنایع مختلف ساخته می شود، سیم مفتول مسی دارای تنوع بسیار می باشد که تولید آن ها بر اساس خاصیت و اندازه برای صنایع مختلف می باشد در ادامه آن ها را نام می بریم: سیم مفتول مسی تخت، سیم مفتول مسی افشان، سیم مفتول مسی نیمه افشان، سیم مفتول مسی گرد از انواع سیم های مفتول مسی هستند که در کارخانه ها تولید می شوند.

مختصری درباره فرآیند تولید سیم مفتول

مختصری درباره فرآیند تولید سیم مفتول سیم مفتول مسی در کارخانجات به این روش تولید می شوند:

  1. کارخانه های تولید، شمش های مورد نیاز برای تولید سیم مفتول مسی را در کوره های گرم شده قرار داده و به آن تا دمای 1200 درجه سانتی گراد حرارت می دهند بعد از این که شمش ها کاملاً داغ شدند، به صورت مکانیزه به دستگاه های نورد هدایت می‌شوند و با توجه به اندازه مورد نظر سیم مفتول مسی که می خواهند تولید کنند؛ به تعداد دفعات مشخص شمش های داغ شده را از دستگاه های نورد عبور می دهند. پس از نورد شدن مفتول ها به شکل توپی یا کلاف شده جمع آوری می شوند.
  2. روش سرد کردن این محصول به این گونه است که در ایستگاه های مختلف دستگاه نورد از دمای سیم مفتول کاسته می‌شود و خنک کردن این محصول اینگونه است که در از ایستگاه اولیه دستگاه نورد 55 درجه سانتیگراد، در ایستگاه بعد 92 درجه و در ایستگاه نهایی مجدداً 55 درجه از دمای آن کاسته می شود با این حال هنگامی که مفتول ها به ایستگاه پایانی می رسند دمایی حدود 980 درجه سانتیگراد دارند، اگر میزان کاهش دما سیم های مفتول پایین تر از این بیاید بعد از تولید بسیار شکننده می شوند.

قیمت انواع سیم مفتول رنگی

قیمت انواع سیم مفتول رنگی با توجه به بالا بودن قیمت سیم مفتول، برای تهیه این محصول که از کیفیت بالایی برخوردار باشد می توانید به مراکز فروش معتبری که به صورت مستقیم با کارخانجات تولید این محصول همکاری می کنند، مراجعه فرمایید و محصول مورد نظرتان را کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تهیه فرمایید و بتوانید از خرید خود رضایت داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما