فروش عمده کابل صنعتی مسی

کابل صنعتی مسی با کیفیت به کابل هایی گفته می شود که از نوع فشار قوی هستند و در صنایع مادر استفاده می شوند. این محصولات مدل های گوناگونی دارند که از انواع متنوع این کالا می توان به نمونه های هوایی اشاره کرد. کابل های هوایی در صنعت برق و مخابرات کاربرد دارند و در ساخت آنها از قوی ترین هادی های فولادی استفاده می شود. روکش های کابل مسی بسیار مستحکم می باشند و مقاومت بالایی در برابر باران و ضربه از خود نشان می دهند.

فروش عمده کابل صنعتی مسی

تشخیص کابل صنعتی اصل از تقلبی

تشخیص کابل صنعتی اصل از تقلبی همان طور که به آن اشاره شد،کابل مسی مقاوم دسته ای از کابل مسی ضخیم هستند که از مس به عنوان هادی جریان برق در آنها استفاده می شود. کابل اصطلاحا به سیم های ضخیم گفته می شود که ضخامت آنها از سیم های معمولی بیشتر است. به مس از فلزات دیگری نیز مانند نقره، فولاد، سرب، و آلومینیوم نیز در ساخت کابل استفاده می شود اما فلز مس در بین فلزات نام برده شده از مصرف و مزیت های بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: سیم مسی نازک بدون روکش

از مهمترین مزایای استفاده از کابل مسی روکش دار می توان به موارد زیر اشاره کرد: غلطک پذیری آسان و قابل ساخته شدن به شکل سیم نازک رسانایی بالا و بهترین رسانا، طراحی خطوط مناسب، کاهش میزان آسیب دیدگی و پارگی عدم خوردگی و اکسید شدن، نگهداری و سرویس آسان، احتمال کم قطع شدن و اتصال و دارا بودن انرژی الکتریکی مناسب قیمت مناسب و ارزان، قابل استفاده در وسایل برقی، سیم کشی ساختمان و تابلو های برقی، خطوط انتقال فشار ضعیف و سیستم های روشنایی تولید بر اساس استاندارد های ملی ایران مزایای ذکر شده تا از کابل های مسی که با استفاده از استاندارد های موجود ساخته می شوند و دارای سطح ایمنی قابل قبولی هستند در سیم کشی و اتصال جریان برق به طور گسترده استفاده شود.

بررسی کیفیت کابل صنعتی

کابل صنعتی اصل در انواع مختلف تولید می شوند و هر یک از آنها نیز نقش مهمی را در صنعت مخابرات ایفا می نمایند. این کابل ها در انواع ژله فیلد خاکی، ژله فیلد کانالی، ایرکور کانالی، هوایی مهاردار و ساده تولید می شود. اصلی ترین کاربرد کابل مسی در مخابرات، در جهت گسترش شبکه در کلیه مناطق می باشد.

کابل مسی به دلیل انعطاف پذیری بالا و همچنین مقاومت زیادی که دارد باعث می شود تا با استفاده از آن، تا سالیان متمادی گسترش شبکه در مخابرات به بهترین شکل ممکن انجام شود. در گذشته به جای کابل مسی از نوع آلومینیوم استفاده می‌شد، که به دلیل شکنندگی و عدم انعطاف پذیری آلومینیوم، مصرف آن متوقف گشت و مس جایگزین آن شد. کاربرد کابل افشان مخابراتی به قدری مهم و حیاتی می ‌باشد که امروزه گسترش صنعت مخابرات بدون وجود کابل مسی با اختلال جدی مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت سیم نسوز سیلیکونی

کابل صنعتی مرغوب در دسته بندی های متعدد قرار می‌ گیرند که معمولاً به آن ها کابل افشان گرد و تخت می گویند به طور کلی باید بدانید که این نوع کابل ها دارای خاصیت انعطاف پذیری بالا بوده و از لحاظ وزنی نیز سبک هستند و از نظر ولتاژ نیز با ولتاژ بالا انتقال انرژی را انجام می‌ دهند. باید بدانید که برای نصب این کابل ها از لوله های خرطومی درون دیوار و زیر گچ استفاده می‌ شود. کابل افشان قدرت بالایی دارد به این دلیل که درون آن از مس های به هم تنیده شده تهیه شده است و در مصارف صنعتی و خانگی از این کالاها کاربردهای فراوانی می گردد.

انواع مختلف این کابل ها با استفاده از عایق های مخصوص که ضد حرارت و مقاوم هستند عایق بندی می‌ گردند که می‌ توان از آن ها به راحتی برای سیم کشی ساختمان ها نیز استفاده نمود و از بابت جنس این کالا خیالی مطمئن داشت.

مشخصه های ظاهری کابل مسی

مشخصه های ظاهری کابل مسی عوامل گوناگون و بسیاری در انتخاب بهترین نوع سیم و کابل مسی ایرانی به خصوص سیم های افشان نقش دارند. هنگام خرید باید تمامی استاندارد ها در نظر گرفته شود چون یکی از مهم ترین کاربرد کابل افشان استاندارد برای انتقال جریان برق است برای مثال می توان به مورد در نظر گرفتن کارخانه تولید کننده است. شرکت های مختلف داخلی و خارجی در زمینه تولید کابل های انعطاف پذیر فعالیت دارند.

از جمله شرکت کابل داخلی تولید کننده می توان به شرکت سیم و کابل پاسارگارد ، سیم و کابل همدان ، سیم و کابل یزد ، سیم و کابل خراسان و … اشاره کرد. از ویژگی های بارز کابل صنعتی افشان می توان به سرعت تغذیه مسیر تا 240 متر در دقیقه استحکام بالا در پیج و خم برای استرس مکانیکی بالا در فرآیند های چرخش بازدارنده شعله و خود خاموش قطر کوچک کابل ابزاری است پرکاربرد که از کنار هم قرار گرفتن چند رشته سیم تشکیل می شود و سیم های مورد نظر نیز هادی شان داز جنس مس و یا آلومینیوم می باشد. اما در این بین باید گفت که کابل های مسی به سبب اینکه در عبور جریان برق قوی تر هستند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. تنوع در بین کابل های مسی می دانیم که بسیار است و هر کدام در زمینه خاصی کارایی دارند.

بیشتر بخوانید: فروش سیم مفتولی روکش دار

در اینجا می خواهیم در مورد کابل مسی قلع اندود بگوییم که از نظر کارایی در سطح عالی قرار دارد. زیرا این محصولات با وجود قله در ساختار خود مزیت هایی دارند که دیگر کابل ها دارا نمی باشند. قلع اندود شدن کابل ها سبب می شود این محصولات در برابر خوردگی و ضربه مقاوم باشند و این امر طول عمر شان را نیز افزایش می دهد.

سیم های مورد نظر اغلب از دو روکش به جنس های سیلیکون و فایبرگلاس ساخته می شوند که همین امر سبب بالا رفتن مقاومت شان می شود. کابل های مسی قلع اندود مزایای بسیار دارند که در ادامه مطلب ذکر می کنیم: طول عمر بالا تحمل درجه حرارتی زیاد قابلیت انعطاف پذیری مقاوم در برابر روغن های شیمیایی مقاوم در برابر اسید سالانه درصد بالایی از مس استخراج شده در معادن، برای تولید کابل صنعتی درجه یک مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل ها نقش مهمی در توزیع برق داشته و به عنوان یک هادی الکتریکی، در انتقال الکتریسته مورد استفاده هستند.

کابل های مسی مجموعه ای از سیم ها را در بر می گیرند که در یک غلاف به هم متصل هستند. این کابل ها با داشتن ضریب رسانایی مناسب، دارای هدایت الکتریکی بالایی بوده و با برخورداری از خواص فیزیکی بسیار عالی، به عنوان هادی برق بسیار مورد استفاده هستند.

کابل مسی در مقایسه با سایر کابل ها، دارای خواص و ویژگی های متفاوتی است. از جمله این تفاوت ها می توان به کاربری بهتر این کابل ها اشاره کرد. به طور مثال، در هنگام استفاده از کابل مسی، بهره وری انرژی بسیار بالا می رود. ویژگی که سایر کابل ها از آن محروم هستند

کاربرد های فراوان کابل صنعتی

از کنار هم قرار دادن چند رشته سیم و روکش کردن آنها کابل صنعتی افشان یا نرم تولید می شود. برای ساخت کابل های انعطاف پذیر معمولا از فلز مس استفاده می کنند ، چون قدرت خمش فلز مس در مقایسه با آلومینیوم بیشتر بوده و راحت تر از آن برای تهیه کابل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: فروش کابل برق چند رشته

بیشترین استفاده از کابل افشان نرم برای تحهیزات متحرک با طول مسیر کم مانند پریزهای برق صنعتی و تجهیزاتی که نیاز به انعطاف پذیری بالایی دارند مانند سیم کشی خانه ها ، پمپ های چاه آب و … است. * استفاده از کابل های انعطاف پذیر برای اتصالات بلند اصلا مناسب نبوده و در صورت به کارگیری ممکن است با مشکل رو به رو می شوند. برای ساخت سیم و کابل انعطاف پذیر افشان برخی استاندارد های کلی و جزئی وجود دارند.

با توجه به اینکه سیم و کابل از ملزومات موجود در تمام ساختمان هاست ، باید با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و مرغوب ترین مواد این تحهیزات تولید شوند‌. کابل افشان در مقایسه با کابل برق مفتولی ( کابل خشک ، کابل نصب ثابت ، کابل زمینی ) از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است ، بر همین اساس از کابل های افشان در مکان هایی که کابل متحرک است و یا به صورت مکرر پیچیده می شود استفاده می شود اما از طرف دیگر برای کاربردهای نصب ثابت و زمینی کابل مفتولی گزینه مناسب تری است.

تفاوت در مقاومت الکتریکی هادی کابل افشان و کابل مفتولی زیاد چشمگیر نیست اما ممکن است در موارد خاص یا متراژ های بالا تاثیر خود را بیشتر نمایان سازد. مقاومت الکتریکی هادی در کابل های افشان از کابل های مفتولی بیشتر است این تفاوت به دلیل وجود رشته های هادی با طول تاب مشخص در هادی سیم های افشان می باشد.

قیمت خرید کابل صنعتی مسی

قیمت خرید کابل صنعتی مسی قیمت بهایی است که افراد برای دریافت و سفارش انواع کابل های صنعتی مسی پرداخت می کنند.قیمت این محصول تعیین کننده میزان تولید آن در بازار است و برای محاسبه آن از شیوه های متعددی استفاده می گردد. از روش های تعیین قیمت این کالا می توان به قیمت گذاری بر اساس نیاز بازار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: سیم مفتول استیل طلایی

به طور کلی پارامتر های متعددی بر قیمت گذاری این کالا در بازار موثر هستند که این عوامل را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد: قانون عرضه و تقاضا مدل کابل های صنعتی جنس استفاده شده در این کالا شیوه فروش این محصول در بازار میزان تقاضا برای خرید کابل در بازار های داخلی نوع بسته بندی شرکت و برند تولید کننده برخی از این عوامل ثابت هستند و در هر شرایطی وجود دارند اما برخی از دیگر این فاکتور ها با توجه به شرایط اقتصادی تغییر می کنند که به آنها هزینه های متغیر گفته می شود.

قیمت گذاری با توجه به جنس به این صورت است که کابل های مسی در مقایسه با کابل آلومینیومی نرخ متفاوت داری دارند و علت آن نیز متفاوت بودن نرخ مس استفاده شده در آن در مقابل آلومینیوم است. کابل صنعتی قیمت مناسب از فروش خوبی در بازار برخوردار است و همه افراد می توانند به راحتی آن را تهیه کنند. قیمت کابل صنعت در این مجموعه بسیار مناسب است.

فروشنده بزرگ کابل صنعتی

عرضه کابل صنعتی به صورت مستقیم و بدون واسطه از این مراکز فروش امکان پذیر می باشد. امروزه بیشتر افرادی که در زمینه سیم کشی ساختمان ها فعالیت می کنند برای اینکه بتوانند محصولات مد نظر خود را با قیمت تولیدی و در حجم بالا خریداری کنند به نمایندگی های معتبر فروش این محصولات مراجعه می نمایند تا خرید خود را بدون واسطه و با قیمتی استثنایی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: خرید سیم مفتولی گالوانیزه

در این مراکز فروش برند های گوناگون کابل مسی ارت با قیمت های مختلف موجود هستند که خریداران می‌ توانند با مراجعه به این مرکز و مشاوره گرفتن از مشاوران ارشد فروش این محصولات بهترین نوع این کابل‌ ها را برای استفاده خریداری نمایند و از کیفیت آنها مطمئن باشند.

تمامی این کابل ها توسط تولیدکنندگان ایرانی با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می‌ شوند و میزان فروش آن ها بالا می باشد به این دلیل که کیفیت آن ها توسط سازمان استاندارد تایید شده بوده و جزء مرغوب ترین کابل های موجود در بازار هستند.

شرکت عرضه کابل صنعتی مسی

شرکت عرضه کابل صنعتی مسی برای خرید کابل مسی روکش دار ارزان توصیه می شود که خریداران به خرید عمده بپردازند. این امر به ویژه زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که ساخت پروژه های عظیم عمرانی در پیش روی باشد.

در این صورت خرید جزئی مقرون به صرفه نیست و صاحبان این پروژه ها نیازمند خرید عمده می باشند. به این منظور مقدار مورد نظر از کابل تخمین زده شده و پس از آن سفارش خرید آن به فروشنده کابل صنعتی ارائه می شود. خرید کابل مسی ارزان بر اساس نوع کاربری در انواع لاکی، بدون روکش و روکش دار صورت می گیرد که هر کدام قیمت خرید خاص خود را دارد.

نوع کاربری این سیم ها توسط کارشناسان این رشته به اطلاع کسانی که تجربه کمی در این زمینه دارند رسیده و مشاوره های لازم در زمینه خرید کابل مناسب به آنها ارائه می شود. این نوع سیم یک سیم تک رشته ای هادی است که از عایق پلیمر P.V.C نوع C پوشیده شده است. همانطور که گفته شد سیم مسی داری انعطاف بیشتری نسبت به سیم مفتولی است.

بیشتر بخوانید: خرید سیم ارت افشان روکشدار

به همین دلیل در جاهایی که نیاز به حرکت سیم است از این کابلهای مسی استفاده میشود. کابلهای مسی دارای انواع مختلفی است. یکی از مسایل مهمی که در رابطه با سیم و کابل در این صنعت وجود دارد این است محصول اصلی و استاندارد خریداری شود. برای تشخیص محصول استاندارد باید به نکاتی در خصوص کابل مسی توجه داشت.

معیار اصلی برای تشخیص کابلهای مسی مقاومت هادی آن است که در این نوع کابل فلز مس بعنوان هادی کاربرد داشته است. در کابلهای غیراستاندارد خلوص مس کمتر از حد معمول است. حتی امکان اینکه در آن بجای مس C.C.A استفاده شود زیاد است.

توجه داشته باشید که حتما روی بدنه سیم ISIRI نوشته شده باشد. به ضخامت روکش کابل توجه نمایید. برای این کار با یک سیم چین قسمتی از روکش را جدا کنید و قطر آن را اندازه گیری نمایید. اگر ضخامت بیشتر از حد استاندارد باشد سیم شکسته و جریانی را عبور نمیدهد.

  • تبلیغات: 
    1. سیم بکسل آسانسور ماشین روکش دار
    2. قیمت بهترین سیم مسی عایق دار
    3. خرید انواع کابل آلومینیوم و مسی
    4. سیستم روشنایی خورشیدی | بازار فروش انواع تجهیزات انرژی خورشیدی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما